پیشینه حجاب در ایران

 بعضی ها فکر می کنن ، اسلام و حجاب با زور و شمشیر به ما ها تحمیل شده و ما فرهنگ .و اصالت خودمون رو فراموش کریدم.دوستان عزیز اگه همچین عقیده ای رو دارید  حتما این متن رو بخونید از کتاب گلبرگ عفاف هست و منبع معتبری داره اگه خواستید منبع دقیق تر هر کدوم از  متن ها رو بدونید تو نظرها بگید:

 

پیشینه حجاب در ایران قبل  اسلام و بعد از طلوع خورشید اسلام سیر جالبی رو پشت سر گذاشته.

 پیش از اسلام (پیش از آریایی ها)جیمز لیور می نویسد:"در نقش برجسته هایی که در نینوا  یافت شده به ندرت  چهره ی زن در آن دیده می شود در حالی که لباس مرد ها فراوان به چشم می خورد.به موجب قانونی که ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد وضع شده بود  زنان شوهر دار در انظار عمومی نقاب(روبنده) به چهره داشتند.

ویل دورانت می گوید:تجلیات پوشش در میان زنان  ایرانی چنان چشم گیر است  که برخی تمدن نگاران و اندیشمندان ،ایران را منبع اصلی ترویج حجاب دانسته اند.

 دوران هخامنشی:در زمان داریوش ،زنان طبقات بالای اجتماع ،جز در تخت روان و روپوش ازدار خانه بیرون نمی آمدند.(این نکته رو بگم که این مسئله ارزش و احترام خانم ها رو نشون می ده)

استرابون مینویسد:ایرانیان اگر بخشی از بدنشان برهنه باشد  آن را بی شرمی می دانند  و همیشه بلند(تا ساق ) می پوشند.

دوران اشکانیان:زنان اشکانی علاوه بر استفاده از شلوار های چین دار و پیراهن های دارپه دار و بلد در پوشش سر و استفاده از چادر  بسیار پیشرفته تر از زنان هخامنشی بودند.

دوران ساسانیان:چادر برای زنان ساسانی از عناصر مهم پوشش تن و سر بوده است.شنل نیز یکی از عناصر مهم پوشاک زنان ساسانی از نظر اجتماعی بوده که شبیه چادر است  و ما آن را بر دوش آناهیتا (الهه ایرانی) به عنوان یک مقام بالا در طاق بستان مشاهده کرده ایم.

منبع:

✿ يه قمقمه دريا!!!✿

[ چهار شنبه 17 بهمن 1397 ] [ 11:47 قبل از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
بعد از 50 ثانیه از آغاز نماز چه اتفاقی می افتد؟

عکس نماز

کشف یک معجزه الهی توسط دانشمندان آمریکایی!


یک دانشمند آمریکایی به نام "رامشاندرن" در تحقیقی که در مورد وضعیت بدن انسان هنگام نماز خواندن با مجموعه‏ ای از پژوهشگران آمریکایی انجام داد، به فعالیت بیشتر مغز انسان و آرامش روحی هنگام نماز آگاه شد.


در این تحقیق علمی، مشخص شدن این وضعیت پس از 50 ثانیه از آغاز نماز ، آشکار می ‏شود. براساس این بررسی ، آمده است:
میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون به صورت مشترک در حین نماز بین 20 الی 30 درصد کاهش می ‏یابد و همچنین پوست بدن مقاومت بیشتری پیدا می‏ کند.
همچنین در عکس‏ هایی که از مغز در هنگام نمازگرفته شده است، فعالیت مغز نمازگزار به صورت قابل توجهی در مقایسه با حالت‏های عادی افزایش پیدا می‏ کند و نورون‏های عصبی به صورت نورانی در اشعه‏ های دریافتی از مغز به نمایش در می‏ آید.


روزنامه "واشنگتن‏ پست" در این رابطه نوشت: این تحقیقات علمی اسرار نهان مغز انسان را روشن می‏ کند. روزنامه " ساینس" نیز با تقدیر از این گونه تحقیقات بر رابطه قطعی دین و علم تاکید کرد.



 

[ پنج شنبه 27 دی 1397 ] [ 12:56 قبل از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
♡ گفتگو با خدا♡

 

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌كنم

گفتی: فَإِنِّي قَرِيبٌ

من كه نزدیكم (بقره/ 186)

گفتم: تو همیشه نزدیكی؛ من دورم... كاش می‌شد بهت نزدیك شم

گفتی: وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعاً وَخِيفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ

هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد كن (اعراف/ 205)

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!

گفتی:  أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ

دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲2 )

گفتم: معلومه كه دوست دارم منو ببخشی

گفتی:  وَاسْتَغْفِرُواْ رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ

پس از خدا بخواهید ببخشدتون و بعد توبه كنید (هود / 90)

گفتم: با این همه گناه... آخه چیكار می‌تونم بكنم؟

گفتی : أَلَمْ يَعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ هُوَ يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ

مگه نمی‌دونید خداست كه توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌كنه؟! (توبه/۱۰۴)

گفتم: دیگه روی توبه ندارم

گفتی:   اللَّهِ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (2) غَافِرِ الذَّنبِ وَقَابِلِ التَّوْبِِ

ولی خدا عزیزِ و داناست، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/۲-۳)

گفتم: با این همه گناه، برای كدوم گناهم توبه كنم؟

گفتی: إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا

خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/۵۳)

گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟

گفتی:  وَ مَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ

به جز خدا كیه كه گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵)

گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این كلامت كم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌كنه؛ عاشق می‌شم!  ...  توبه می‌كنم

گفتی:  إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ

خدا هم توبه‌كننده‌ها و هم اونایی كه پاك هستند رو دوست داره (بقره/۲۲۲)

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرك

گفتی: أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ

خدا برای بنده‌اش كافی نیست؟ (زمر/۳۶)

گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیكار می‌تونم بكنم؟

گفتی:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا (41) وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا (42) هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا

ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد كنید و صبح و شب تسبیحش كنید. او كسی هست كه خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریكی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/۴۱-۴۳)

[ پنج شنبه 27 دی 1397 ] [ 11:40 قبل از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
کوروش بزرگ و اسلام

 آهای اونایی که هی کوروش،کوروش می کنید..و میگید دین اسلام مردم مون رو به فلاکت انداخته...


آهای اونایی که هی 
کوروش،کوروش می کنید..و میگید دین اسلام جز جنگ و خونریزی چیزی نمیخواد...

آهای اونایی که هی 
کوروش،کوروش می کنید..ومیگید...اسلام ..نه!

آره همین شما...تا بحال یبار شده منشور 
کوروش رو بخونید...؟!

چی از
 کوروش میدونید؟!

چی از ذوالقرنین میدونید؟!


میدونید ذولقرنین کی بود؟!اسمشو شنیدین؟!فک می کنید اگر 
کوروش الآن بود میگفت اسلام..نه!!
اسلام بده...اسلام، دین جنگ و خونریزیه...!؟



цветочекمنشور کوروشцветочек

( منم کورش،شاه جهان،شاه بزرگ ، شاه دادگر،شاه بابل شاه سومرو اکد،شاه چهارگوشه ی جهان ،پسر کمبو جیه ،شاه بزرگ... نوه ی کورش ،شاه بزرگ...  نبیرهچیش پیش ،شاه بزرگ...آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم،همه ی مردم گام های مرا با شا دمانی پذیرفتند،در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم ،مردوک خدای بزرگ دلهای پاک مردم بابل را متو جه من کرد... زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.ارتش بزرگ من به آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهرو سر زمین وارد آید.وضع داخلی بابل و جایگاه های مقدسش قلب مرا تکان داد... من برای صلح کوشیدم من برده داری را بر انداختم،به بدبختیهای آنان پایان دادم.فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند. فرماندادم که هیچ کس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. مردوک خدای بزرگ از کردارمن خشنود شد... او برکت و مهربانی اش را ارزانی داشت . ما همگی شادمانه و درصلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم...من همه شهرهایی را که ویران شده بود از نو ساختم . فرمان دادم تمام نیایشگاههای یرا که بسته شده بود،بگشایند. همه خدایان این نیایش گاه هارا به جای خودبازگرداندم.همه مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند،به جایگاه های خود برگرداندم.خانه های ویران آنها را آباد کردم .هم چنین پیکره های خدایان سومر و اکد را که  نبونید بدون واهمه از خدای بزرگ به بابل آورده بود ،به خشنودی مردوک خدای بزرگو به شادی و خرمی به نیاش گاه های خودشان بازگرداندم ،باشد که دلها شاد گردد.بشود که خدایانی که آنان را به جایگاه های مقدس نخستین شان بازگرداندم ،هر روز در پیشگاه  خدای بزرگ برایم زندگانی بلند خواستار باشند....من برای همه مردم جامعه ای آرام مهیا ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم.))
  
+دیدید چطور از خدا ی یگانه حرف میزنه؟!...اسلام چطور از خدای یگانه حرف میزنه...؟!چه فرقی می بینید؟!آهای همونایی که ادعای پیرو راه کوروش بودن رو می کنید...میدونستید کوروش کبیر به رستاخیز اعتقاد داره..دین اسلام چی؟!اعتقاد داره؟!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

(این داستان کاملا واقعیست)
یه آقایی روی بازوش با خط بابلی یکی از جملات منشور کوروش رو خالکوبی کرده بود نمیدونست معنیش چیه؟!نه تنها نمیدونست بلکه با اون همه ادعاش یبارم منشور کوروش رو نخونده بود...!
آخه به شما هم میگن "پیرو راه کوروش"
کوروش چی میخواست و شما چیکار می کنین...!
بخدا ما مسلمونا که به قول شما دشمن کوروشیم (ولی بخدا عاشق کوروشیم)از شما بیشتر به حرفاش به راهش عمل میکنیم...!
ما هم مثه شما ایرانیم...گذشتمون رو دوست داریم...عاشقـــــشیم...!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

تطابق ذوالقرنین با کوروش کبیر

مورخینی که ادعا دارند ذوالقرنین همان کوروش بزرگ است دلایل عمده زیر را مطرح می‌کنند:

 

اشاره به ذوالقرنین در عهد عتیقаська

 

سؤال کنندگان درباره ذوالقرنین از پیامبر طبق روایاتی که در شان نزول آیات آمده یهود بوده‌اند، و یا قریش به تحریک یهود. و به این داستان پیش از اسلام و در کتاب یهودیان اشاره شده و تعبیر آن پادشاه ماد و فارس ذکر شده‌است. به قسمت داستان ذوالقرنین در عهد عتیق توجه کنید. 

 

ارتباط کوروش و دوشاخаська

 

در قرن نوزدهم میلادی در نزدیکی استخر در کنار نهر مرغاب مجسمه ای از کوروش کشف شد که تقریباً به قامت یک انسان است، و کوروش را در صورتی نشان می‌دهد که دو بال همانند بال عقاب از دو جانبش گشوده شد، و تاجی به سر دارد که دو شاخ همانند شاخ‌های قوچ در آن دیده می‌شود. از تطبیق مندرجـات کتاب مقدس با مشـخصات این مجـسمه این احتمال در نظر این مورخین کاملاً قوت گرفت که نامیدن کوروش به ذو القرنین (صاحب دو شاخ) از چه ریشه‌ای مایه می‌گرفت، و همچنین چرا مجسمه سنگی کوروش دارای بالهـایی هـمچون بال عقاب است، و به این ترتیب بر گروهی از دانشمندان مسلم شد که شخصیت تاریخی ذو القرنین از این طریق کاملاً آشکار شده‌است. 

 

دادگری کوروشаська

 

سنگ نوشته‌های نقش رستم، منشور حقوق بشر کوروش بزرگ، و مورخین دوران باستان شخصیت و صفاتی از کوروش بیان می‌کنند که با ذوالقرنین قرآن کاملاً تطابق و سازگاری دارد. سنگ نوشته‌های نقش رستم ومنشور حقوق بشر کوروش کاملاً مشهور و شناخته شده هستند به همین دلیل از نقل آنها صرف نظر می‌کنم و در این نوشتار بیشتر به نظرات مورخین دوره باستان در مورد کوروش کبیر می‌پردازم: 

هردوت مورخ یونانی می‌نویسد: کوروش فرمان داد تا سپاهیانش جز به روی جنگجویان شمشیر نکشند، و هر سرباز دشمن که نیزه خود را خم کند او را نکشند، و لشکر کوروش فرمان او را اطاعت کردند بطوری که توده ملت، مصائب جنگ را احساس نکردند. هرودت در ادامه می‌نویسند: کورش پادشاهی کریم و سخی و بسیار ملایم و مهـربان بود، و مانند دیگر پادشـاهـان به اندوختن مال حرص نداشت بلکه نسبت به کرم و عطا حریص بود، ستمدیدگان را از عدل و داد برخوردار می‌ساخت و هر چه را متضمن خیر بیشتر بود دوست می‌داشت. 

مورخ دیگر ذی نوفن می‌نویسد:کوروش پادشـاهی خردمند و مهـربان بود و بزرگی ملوک با فضائل حکما در او جمع بود، همتی فائق و وجـودی غالب داشـت، شـعارش خدمت انسانیت و خوی او بذل عدالت بود، و تواضع و سماحت در وجود او جای کبر و عجب را گرفته بود. 

جالب اینکه این مورخان که کوروش را این چنین توصیف کرده‌اند از تاریخ نویسان بیگانه بودند نه از قوم یا ابناء وطن او، بلکه اهل یونان بودند و می‌دانیم مردم یونان به نظر دوستی به کوروش نگاه نمی‌کردند، زیرا با فتح لیدیا به دست کوروش شکست بزرگی برای ملت یونان فراهم گشت. 

در تفسیر قرآن ابوالفتح رازی آمده است: خدای تعالی بر زبان بعضی پیغامبران امر کرد پادشاهی را از پادشاهان پارس نام او کورش و او مردی مومن بود. و نیز روایتی است از امام صادق(ع) که از میان پادشاهان دنیا ذوالقرنین و سلیمان (ع) دو مومن بودند که بر زمین حکومت کردند... .

 

انطباق لشکرکشی‌های کوروش با لشکرکشی‌های سه گانه ذوالقرنین
از همه گذشته کوروش سفرهایی به شرق غرب و شمال انجام داد که در تاریخ زندگانیش به طور مشروح آمده‌است، و با سفرهای سه گانه‌ای که در قرآن ذکر شده قابل انطباق می‌باشد. 

 

نخستین لشکرکشی کوروش به کشور لیدیا که در قسمت شمال آسیای صغیر قرار داشت صورت گرفت، و این کشور نسبت به مرکز حکومت کوروش جنبه غربی داشت. اگر نقشه ساحل غربی آسیای صغیر را جلو روی خود بگذاریم خواهیم دید که قسمت اعظم ساحل در خلیجـک هـای کوچک غرق می‌شود، مخصوصا در نزدیکی ازمیر که خلیج صورت چشمهایی به خود می‌گیرد. قرآن می‌گوید ذو القرنین در سفر باختری‌اش احساس کرد خورشید در چشمه گل آلودی فرو می‌رود. این صحنه همان صحنه‌ای بود که کوروش به هنگام فرورفتن قرص آفتاب (در نظر بیننده) در خلیجک‌های ساحلی مشاهده کرد. (بعضی گمان کرده بودند منظور قرآن این است که خورشید در گل و لای غروب می‌کند!) 

دومین لشکرکشی کوروش به جانب خاور بود، چنانکه هردوت می‌گوید: این هجوم خاوری کوروش پس از فتح لیدیاصورت گرفت، مخصوصا طغیان بعضی از قبایل وحشی بیابانی کوروش را به این حمله واداشت. قرآن لشکرکشی دوم ذوالقرنین را اینطور تشبیه می‌کند: (حتی اذا بلغ مطلع الشـمس وجـدهـا تطلع علی قوم لم نجـعل لهـم من دونهـا سترا) که‌اشـاره به سفر کوروش به منتهای خاور است که مشاهده کرد خورشید بر قومی طلوع می‌کند که در برابر تابش آن سایبانی ندارند اشاره به اینکه آن قوم بیابانگرد و صحرانورد بودند.

سومین لشکرکشی کوروش به سوی شمال، به طرف کوههای قفقاز بود، تا به تنگه میان دو کوه رسید، و برای جلوگیری از هـجـوم اقوام وحشی با درخواست مردمی که در آنجا بودند در برابر تنگه سد محکمی بنا کرد. اين سد را در كتب ارمنی از زمان قديم به « بهاك گورایی » خوانده‌اند و « كابان گورایی » هم می گویند معنی هر دو كلمه یكی است و همان معنی « دربند كوروش » یا « گذرگاه کوروش » می دهد. زیرا کور قسمتی از نام کوروش است آیا تنها همین شهادت واقعی كه الساعه هم وجود دارد نمی‌تواند کفایت کند که سد مزبور را كوروش بنا كرده است؟

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

شباهت های راه کوروش به دین اسلام:

1:کوروش کبیر بابل رو بدون جنگ و خونریزی فتح کرد...محمد(ص)هم مکه رو بدون جنگ و خونریزی فتح کرد.
(اگه دلایلش رو بررسی کنید می بیند دلیل فتح مکه عاقلانه و منطقی تر بوده)

2:دین اسلام برده داری رو عمل بدی میدونه و کوروش هم همینطور.

3:دین اسلام مال کسی رو بدون اجازه ی صاحب مال و پرداخت پول اون رو برداشتن رو عمل بدی میدونه و کوروش هم همینطور.

4:کوروش مردم به شکرگزاری از خدای بزرگ دعوت میکنه برای همه ی نعماتی که داد...پیامبر هم همینطور.

5:دین اسلام خواهان صلح و آرامشه کوروش هم همینطور.

6:کوروش کبیر در منشورش قید کرده حق مظلوم رو از ظالم می گیره...کجای دین اسلام جز این بوده؟!!

7:و از همه مهمتر کوروش معتقد به خدای یگانه بود با نام اهورای مزدا...دین اسلام هم معتقد به خدای یگانست ولی با نام الله...!

8:همچنین کوروش معتقد بود... که تمام سعیم براینه که دلها رو شاد کنم...در دین اسلام نیز حدیث در این باره فراوانه همونطور که پیامبر(ص) نیکی به خلق خدا رو جز برترین خصلت ها برمی شمره و در حدیث دیگری از پیامبر می خونیم،مدارا کردن با مردم نیمی از ایمان است و نیکویی کردن در حق مردم نیمی از زندگی...و....
(حتما میگید کوروش در حق یهودیان و ادیان دیگر هم خوبی میکرد ولی پیامبر...به همچین افرادی پیشنهاد میکنم برن داستان مرد یهودی و پیامبر رو بخونن کوروش اگه خوبی میکرد اون مردم جلوی کوروش سرشون رو بالا ببرن اما اون مرد یهودی روی پیامبر فضولات و گاها شکمبه ی شتر میریخت بهتره خودتون ادامش رو توی اینترنت بخونین)


9:کوروش به مردم برای انتخاب دینشون آزادی میداد،در قرآن ماهم نوشته شده،لا اکراه فی الدین،!

10:کوروش کبیر همچنین پیرو عدالت بود و اجازه نمیداد کسی نابحق مجازات بشه...ما در دینمون اسلام..علی(ع)رو داریم که اسطوره ای در اجرای عدالت بودن.
همه ی این شباهت ها دلیل بر نبودن تفاوت میان ایندو نیست. 

نتیجه

 بنابراین نتیجه می گیریم...اصول راه کوروش و دین اسلام باهم هیچ فرقی نداره و فقط اسلام به اون قوانین 
چند قانون جدید اضافه کرده که برگرفته از پیشرفت فکری مردم در این چند قرنه..و همچین برای اصول قبلی(ایرانیان)
قوانینی وضع کرده که بسیار مترقی تر و پیشرفته ترن تا در دادگاه ها و قضاوات مشکلی پیش نیاد...
باور کنید دین اسلام مارو از فرهنگ پیشین ایرانیمون جدا نکرده...این خودمون و (...برای جلوگیری از ف.ی.ل.ت.ر شدن)
که این بلا رو سرمون آورده...!!

منبع:کلبه آرزوها +یه قمقمه دریا

 

[ چهار شنبه 7 مهر 1397 ] [ 12:6 قبل از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
شهیدی که...

[ سه شنبه 6 شهريور 1397 ] [ 1:3 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
چرا هر رکعت نماز دو سجده دارد؟

چرا هر رکعت نماز دو سجده دارد؟

از اميرالمؤمنين امام على(عليه السلام) از فلسفه سجده اول سؤال شد، حضرت فرمود:

سجده اول به اين معنا است که خدايا اصل ما از خاک است.

و معناى سربرداشتن از سجده اين است که خدايا ما را از خاک خارج کردى.

و معناى سجده دوم، اين است که خدايا دو باره ما را به خاک برمى گردانى.

 و سربرداشتن از سجده دوم به معناى اين است که خدايا يک بار ديگر در قيامت از خاک بيرونمان خواهى آورد.

________________________

منابع
علل الشرايع، شيخ صدوق، ج ۱، ص ۲۶۲
مجلسي، محمد باقر، بحار الأنوار، ج ‏۸۲، ص ۱۳۹

[ چهار شنبه 27 تير 1397 ] [ 1:54 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
وقتی حجاب از جوامع غربی بیرون رفت...

نتیجه تصویری برای حجاب

[ سه شنبه 8 خرداد 1397 ] [ 3:18 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
نشانه ای دیگر ...

 

دیگر برای آمدنت زلزله ها را بهانه کرده ام

خداوندا زمین را تکان بده ، بیدارمان کن

مولایمان در راه است ...


جهت تعجیل در ظهورش

صلوات با ذکر  "و عجل فرجهم"

 

برگرفته شده از وبلاگ:

 

?Who is Mahdi

[ سه شنبه 8 خرداد 1397 ] [ 2:37 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
در وضو چه اسراری نهفته است؟

نماز
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی می فرمایند : شستن صورت ها و دست ها و مسح سر و پاها در وضو، رازی دارد.

شستن صورت در وضو، یعنی خدایا! هر گناهی که با این صورت انجام دادم، آن را شست وشو می کنم تا با صورت پاک به جانب تو بایستم و عبادت کنم و با پیشانی پاک سر بر خاک بگذارم.

شستن دست ها در وضو، یعنی خدایا! از گناه دست شستم و به واسطه گناهانی که با دستم مرتکب شده ام، دستم را تطهیر می کنم.

مسح سر در وضو، یعنی خدایا! از هر خیال باطل و هوس خام که در سر پرورانده ام، سرم را تطهیر می کنم و آن خیال های باطل را از سر به دور می اندازم.

مسح پا، یعنی خدایا! من از رفتن به مکان زشت پا می کشم و این پا را از هر گناهی که با آن انجام داده ام، تطهیر می کنم.
________________________
منبع: من لایحضره الفقیه، ج ۲، ص ۳۰۲

[ شنبه 5 خرداد 1397 ] [ 10:24 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
علت نمازهای روزانه از زبان رسول خدا‌‌ چیست؟

پانزده خصلت در نماز

علت نمازهای روزانه از زبان رسول خدا‌‌ چیست؟

صبح آغاز فعالیت شیطان است هر که در ساعت نماز بگذارد و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد از شر شیطان در امان می ماند!

ظهر وقت به جهنم رفتن جهنمیان است لذا هر که در این ساعت مشغول عبادت شود از جهنم  بیمه می شود!

عصر زمان خطای آدم و حواست و ما ملزم شدیم در این ساعت نماز بخوانیم و بگوییم ما تابع دستور خداییم!

مغرب لحظه پذیرفته شدن توبه حضرت آدم است و ما همه به شکرانه آن نماز می خوانیم!

نماز عشا را برای روشنایی و راحتی قبر امتم قرار داد!

________________________
منبع : علل الشرایع شیخ صدوق ص ۳۳۷

[ یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 ] [ 6:58 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
معنی نماز چیست؟
معنی نماز چیست؟

ﺭﻭﺯﻯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ (ﻉ ) ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﻛﻮﻓﻪ ﺟﻮﺍﻧﻰ ﺭﺍ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﺩﻳﺪ. ﺟﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻗﻠﺐ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺗﺎﻡ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﺩﺍﺏ ﻧﻤﺎﺯ، ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ:ﺍﻯ ﺟﻮﺍﻥ،تأویل ﻧﻤﺎﺯ ﭼﻴﺴﺖ؟
ﺟﻮﺍﻥ ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺁﻳﺎ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺟﺰ ﻋﺒﻮﺩﻳﺖ، تأویلی ﺍﺳﺖ؟! ﻛﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻥ، ﻧﺎﻗﺺ ﻭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﺍﺳﺖ.
تأویل ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻧﻤﺎﺯ، ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ:‌‌‌
ﻗﺮﺑﺖ، ﺧﻠﻮﺹ، ﺣﻀﻮﺭ ﻗﻠﺐ ﻭ ﺗﻮﺟّﻪ، ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻣﺤﺒّﺖ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ، ﻛﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻥ ﻫﻴﭻ ﻋﻤﻠﻰ ﺻﺤﻴﺢ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ، ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺩﻫﺮ ﺻﺎﺋﻢ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺍﺭ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺻﻔﺎ ﻭ ﻣﺮﻭﻩ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻗﻴﺎﻡ ﻛﻨﺪ.
فرمودند: ﺁﺭﻯ، ﺭﻭﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻗﺮﺑﺖ ﻭ ﺧﻠﻮﺹ، ﺗﻮﺟّﻪ ﻭ ﺣﻀﻮﺭ ﻗﻠﺐ، ﻭ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺤﺒّﺖ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺻﻠﻮﺓ ﺍﻟﻤﺼﻠّﻴﻦ ﺍﺳﺖ.


________________________
 منبع: چهل داستان درباره نماز و نمازگزاران
ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺯ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺣﺪﻳﺚ .ص138

 

[ پنج شنبه 30 فروردين 1397 ] [ 8:33 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
دلیل"تاکید بر نماز صبح" ازلحاظ علمی

نماز صبح

 دلیل"تاکید بر نماز صبح" ازلحاظ علمی

با خواب غلظت خون بالا می رود و هرچه به صبح نزدیک می شویم خون غلیظ تر می شود.
و درست لحظات نزدیک شدن به اذان به حد اعلا می رسد.
به همین خاطر است که اکثر سکته ها سحر اتفاق می افتد.
کسانی که بیدار می شوند با وضو گرفتن قدری خون تنظیم می شود.
و با خواندن نماز ، بدن کاملا بالانس شده و به حالت نرمال باز میگردد.
و این چنین است که هیچ کدام از دستورات خداوند مهربان بدون حکمت نیست.

عدم ارتکاب به گناه با خواندن سوره توحید بعد نماز صبح

امیرالمومنین علی (ع) فرمودند:
"هر کس نماز صبح را بر پا دارد و پس از نماز در جایش بنشیند و سوره توحید را یازده مرتبه قبل از طلوع خورشید قرائت کند آن روز مرتکب گناه نمیشود، هر چند شیطان به سوی او طمع کند."
   ________________________
منبع:  ثواب الاعمال، صفحه 341

[ پنج شنبه 17 اسفند 1396 ] [ 12:41 قبل از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
هرگز نمازت را ترک مکن

عکس نماز

هرگز نمازت را ترک مکن

میلیون ها نفر زیر خاک بزرگترین آرزویشان بازگشت به دنیاست ؛

تا " سجده " کنند

                ❥ فقط یک سجده

از پاهايی که نمی توانند تو را به ادای نماز ببرند، انتظار نداشته باش که تو را به بهشت ببرند.

پادشاهی درویشی رابه زندان انداخت،نیمه شب خواب دیدکه بیگناه است، پس اورا آزاد کرد،پادشاه گفت حاجتی بخواه ! درویش گفت :وقتی خدایی دارم که نیمه شب تورابیدارمیکند تا مرا از بند رها کنی، نامردیست که ازدیگری حاجت بخواهم.
خواستند یوسف را بکشند، یوسف نمرد...
خواستند آثارش را از بین ببرند، ارزشش بالاتر رفت...
خواستند او رابفروشند که برده شود،پادشاه شد...
خواستند محبتش از دل پدرخارج شود، محبتش بیشتر شد...
از نقشه های بشر نباید دلهره داشت...
چرا که اراده ی خداوند بالاتراز هر اراده ای است...
یوسف میدانست، تمام درها بسته هستند، اما به خاطر خدا؛ حتی به سوی درهای بسته هم دوید...
و تمام درهای بسته برایش باز شد...
اگر تمام درهای دنیا هم به رویت بسته شد،به دنبال درهاي بسته برو
چون خدای "تو"و "یوسف" یکی ست...
 قبرها، پر است از جوانانى که میخواستند در پیری توبه کنند...

رسول الله فرموده اند:                                                                                         
نماز صبح : نور صورت
ظهر : بركت رزق
عصر : طاقت بدن
مغرب : فايده فرزند
عشاء : آرامش

[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 10:11 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
چرا هنگام اذان بهتر است نماز بخوانیم؟

پروردگارتان را بخوانید

مستحب است که در هنگام اذان نماز خواند. دانشمندان کشف نموده اند که میدان مغناطیسی بدن و زمین در اوقات شرعی مسلمانان در هنگام اذان رو به مرکز زمین و در یک راستا قرار می گیرند وباعث آرامش روحی انسان می شود ودر این لحظه انسان بیشترین آرامش را پیدا می کند.

[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 9:56 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
نماز آخر وقت...!

http://s2.picofile.com/file/8288112650/9654441_2009_l.jpg

رسول اکرم می فرمایند:
اخرالزمان ،مردمان شب مومن اند و صبح کافر !¡
فکر می کردم چگونه ممکن است¿؟
تا به این نتیجه رسیدم ای دل غافل خود ما را می گوید ツ
که نمازمغرب مان جماعت است.
و نماز صبحمان قضا...
چرا که فاصله ایمان تا کفرنمازست!
شیطان می نشیند روی مژه هایم
قبل ازنماز صبح
خدایا از نماز صبح هایم
فقط این خمیازه هایش باحضور قلب بودند
الهم ارزقنے الاخلاص فی النیه
   و التوفیق فی العمل

[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 9:48 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
چرابایدنمازبخوانیم⁉️

 

 نماز

چرابایدنمازبخوانیم⁉️

فلسفه این رکوع و سجود چیه⁉️

از دست ندید،خیلی زیباست!

 سخنران : استاد رائفی پور

نماز

[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 9:47 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
خوف در نماز !

 

نماز حضرت زهرا
یکی از خصوصیات ویژه در نماز و عبادت حضرت فاطمه علیهاالسلام خوف و خشیت وی بوده است .
ابومحمد دیلمی در ارشاد القلوب روایتی را در این باره نقل نموده و گوید:
کانت فاطمة تنهج فی صلواتها من خوف الله ؛
و روایت شده که حضرت فاطمه علیهاالسلام به هنگام نماز نفسش به شماره می افتاد.
سبب این حالت که در نماز و دعا برای فاطمه علیهاالسلام پیش می آمد خوف و خشیت وی از حضرت باری تعالی بوده است .

- ممکن است پرسیده شود که : خوف از چه چیزی ؟ مگر حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام ، معصوم نبوده و آیه تطهیر در شان او نازل نشده است ؟ پس کسی که خداوند او را از معاصی و پلیدی ها تطهیر نموده گناهی از او صادر نمی شود، چرا باید خائف و ترسان باشد؟

+ در پاسخ گوییم : خوف اسباب متعدد دارد، گاهی به سبب گناه و سوء عمل است و این که فردی می داند در محضر کسی ایستاده که او را به دلیل گناهش مجازات خواهد کرد و گاهی منشاء خوف ، اطلاع و یقین نسبت به نقص خود و کمال معبود است ، و ناقص وقتی خود را در محضر کامل بیند، البته نفسش به شماره می افتد، رنگش متغیر می شود و حتی غش به او دست می دهد.

در روایتی آمده است : کان امیرالمومنین علیه السلام اذا اخذ بالوضوء یتغیر وجهه من خیفة الله ؛
علی علیه السلام هرگاه وضو می ساخت ، رنگ چهره اش از خوف الهی تغییر می کرد.
و در روایت دیگری آمده است :
امام حسن مجتبی علیه السلام هرگاه سجده شکر را به جای می آورد از خشیت و خوف مقام ربوبی حالت غش به او دست می داد.
و در روایت دیگر، درباره امام حسن علیه السلام آمده است :
امام وقتی از وضو فارغ می گردید، رنگ چهره اش تغییر می کرد، هنگامی که از وی درباره علت این حالت سوال کردند، فرمود:
حق آن است که وقتی در برابر کسی چون (پروردگار عالمیان ) می ایستیم رنگ از چهره ما پریده باشد.

و شبیه این روایات را درباره سایر امامان شیعه علیهم السلام و صدیقین نیز نقل نموده اند: در روایتی آمده است که :
از امام سجاد علیه السلام پرسیدند: چرا وقتی برای وضو حاضر می شوید رنگ چهره شما زرد می گردد؟ فرمود: چه میدانید که به حضور چه کسی می روم !
بنابراین معلوم می شود که علت خوف و خشیت حضرت فاطمه علیهاالسلام معرفت تمام نسبت به خداوند متعال می باشد.
حال اگر کسی بگوید: جایگاه خوف و خشیت در قلب است ؟گوییم : امام مومنان علی بن ابی طالب علیه السلام در این باره گوید: بنده خداوند طعم ایمان را وقتی می چشد که دارای خوف و رجا باشد و اگر خوف و رجای او صحیح و کامل باشد، اثر آن ، در جسد و عمل مومن دیده می شود.

[ چهار شنبه 18 بهمن 1396 ] [ 2:43 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
علت اکثر مشکلات!

 

سوره انشراح،آیه 5و6

 استاد فاطمی نیا :

علت خیلی از مشکلاتی که ما تو خونه هامون داریم، درگیری ها، بداخلاقی ها، عصبانیت ها، بی حوصلگی ها، غرغرها، دل شکستن ها و ... اینه که فرشته ها تو خونه مون نیستن. تو خونه مون پر نمیزنن و ذکر نمیگن.

خونه ای که توش پر فرشته باشه میشه خود بهشت. پر از لطف و صفا و شادی و یاد خدا.

حالا چیکار کنیم که فرشته ها مهمون خونه مون بشن؟ چه کارایی نکنیم که فرشته ها رو پر ندیم؟

[1] . حدیث کسا زیاد بخونیم.

[2] . سعی کنیم نمازها تا جای ممکن اول وقت باشه.

[3] . نماز قضا داشتن خیلی اثر بدی داره.

[4] . چیز نجس تو خونه نگه نداریم. همه جای خونه مون همیشه پاک پاک باشه.

[5] . توی خونه داد نزنیم.
حتی با صدای بلند هم حرف نزنیم.
فرشته ها از خونه ای که توش با صدای بلند صحبت بشه میرن.

[6] . حرف زشت و غیبت و دروغ و مسخره کردن و اینا هم که مشخصه.

[7] . سعی کنیم طهارت چشم و گوش و زبان و شکممون رو تا جای ممکن تو خونه حفظ کنیم.

[8] . وقتی وارد خونه میشیم با صدای واضح سلام کنیم. حتی اگه هیچ کس نیست.
چهارتا ذکر قرآنی آرامش بخش که توی زندگیت معجزه ها میکنه:

- حسبنا الله و نعم الوکیل (برای وقتایی که ترس و اضطراب داری)

- لا اله الا انت انی کنت من الظالمین (وقتی خیلی ناراحتی و دلت گرفته)

- افوض امری الی الله ان الله بصیربالعباد (برا وقتایی که میخوای خدا مکر و حیله دیگران رو در حق تو خنثی کنه)

- ماشاالله لا حول ولا قوه الا بالله (برا وقتایی که طالب زیبایی در دنیا هستی)

[9] . توی خونه زیاد صلوات بفرستیم.

[ چهار شنبه 18 بهمن 1396 ] [ 2:40 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
دریای بالتیک و دریای شمال

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه ببینید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال به هم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.

سورة مبارکه الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)
۱۹٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.۲۰٫ اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجآوز نمی کنند.۲۱٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را اِنکار مى‏کنید؟ ۲۲٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:
« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آن دو حریمی استوار قرار داد.

 

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:51 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
پیامک های خدا

 

حجاب

هنگامیـ که خدا از پشتـ دست هایشـ را روی چشمانمـ گذاشــت .. از لای انگشتانشـ آنقدر محو دیدنـ دنیا شدمـــ که فراموش کردم منتظر استــ نامش را صدا کنم!

در جآده ی دنیآ حوآسـت بآشد....خدا از آنچه حِسّ میکنید به شمآ نزدیک تر اَست..

دنیای عجیبی شده است !!!
برای دروغ هایمان خدا را قسم میخوریم و به حرف راست که میرسیم می شود جان تــو !

در اِعتقآد به خدا همچون کودکی بآش که وقتی اورآ به هوآ می اَندآزَند می خَندد
چون ایمآن دآرد کَسی او رآ خوآهد گِرِفت...

تو میتوآنی دآنـه هآی یک ســیب رآ بشمآری
ولی تنهآ خدآست که می توآند سیب هآیی را که بعدا دآنه ای به بار خوآهد آورد را بشمآرد!

جآذبه ی سیــب آدم رآبه زَمین زد و جآذبه ی زَمین سیب رآ!
فَرقی نمی کند، »سقوط« سَرنوشت دل دآدن به هرجآذبه ی به غیر از خدآست!

آدمی پیـــش خدا غمـــــی ندآشت        پیش خدآ حسرت هیچ بیش و کمی ندآشت

دل از خــدآ بریــد و در زمـین نشست     صـدبآر عآشــق شـد و دلــش  شکــست

به هر طرف نگاه کَرد رآهش بسته بود      یآدش آمد یک روز دل خـدآ رآ شکسـته بود

 

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:47 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
شهدا،یادگارانی از عشق و ایثار

 

شهدا و حجاب
می نگرم به دوران خون،جنگ،شهادت،شجاعت،شهامت و ایثار گری!
چه کسی میتواند از عمق وجودش احساس کند؟
چه کسی می تواند توصیف کند؟
چه راحت تیر می خوردند و به سوی آسمان طلاییشان پرواز می کردند.
هیچ کس جوابگوی آن لحظات نیست.
به خدا قسم هیچ کسی نمیتواند اینقدر راحت جانش را فدا کند!
حال که آنان نیستند اما خاطرشان در ذهنم رژه می روند..
تک تکشان حرفی برای گفتن داشتند..
یکی می گفت:
به خدا قسم اگر میدانستم با هر بار که خونم ریخته می شود بی حجابی آغوش حجاب را در بر می گیرد،حاضر بودم هزاران هزار بار کشته شوم.
می دانی این درد و دل های کیست؟
شهیدی به نام: یعقوب ابراهیم نژاد




شهید رستمی می گفت:
به پهلوی شکسته ی فاطمه الزهرا قسمتان می دهم
حجاب را
حجاب را
حجاب را
رعایت کنید!

ملکه ی حجاب

 

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:44 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
پاورپوینت های زیبا

انتخاب ملکه
دویست و پنجاه سال پیش از میلاد در چین باستان شاهزاده ای تصمیم با ازدواج گرفت ...

بهشت و جهنم همین جاست

پیرمرد نشسته بود و با چشمان بسته و پاهای جمع کرده در تفکری عمیق فرو رفته بود ...

 

مراقب افکارتان باشید...

مراقب افکارتان باشید تبدیل به گفتارتان می شود ...

دانلود

متاسفم!

مداد گفت : متاسفم. پاک کن گفت چرا؟ تو هیچ کار اشتباهی نکرده ای ...

دانلود

مهربانی ساده است

مهربانی ساده است؛ ساده تر از آنچه فکرش را بکنی...

دانلود

 

منبع پاورپوینت ها:هشت بهشت

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:33 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
فلسفه نماز
فلسفه نماز

امام رضا (ع) در مورد فلسفه‌ي نماز می فرمایند:
نماز خواندن و مداومت ياد خدا در شب و روز، سبب مي‌شود كه انسان مولا و مدبر و خالق خود را از ياد نبرد و روح سركشي و طغيانگري و عجب و غرور وجود او را فرا نگيرد.

او در نماز در مقابل مولاي عظيم الشأن خويش تواضع و فروتني نشان داده و پيشاني بر خاك مي‌سايد، طلب رحمت و بخشش و مغفرت از خطاها و لغزش هاي خويش مي‌كند. اين عمل هر روز تكرار مي‌شود و تداوم آن روح عبوديت و بندگي را در فرد نمازگزار تقويت مي‌كند.

تقديس و تسبيح مداوم جان و دل انسان را با مبدأ مرتبط مي‌سازد و به اين ترتيب به سوي خوبي ها و كمال گام برمي‌دارد و از زشتي‌ها و ناپاكي ها فاصله مي‌گيرد. افزون بر آن دعاها و خواسته هايي كه در نماز از خداي متعال مي‌خواهد به آرزوهاي ديني و دنيوي نائل مي‌شود.

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:28 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
ایمان بیاورید و کار های نیک انجام دهید...

شنیدی ﺑﻌﻀﯽ‌ﻫﺎ می‌گن:
 بابا ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎشه کافیه…
نماز هم نخوندی نخون…
روزه نگرفتی نگیر…
به نامحرم نگاه کردی اشکال نداره و…
فقط سعی کن دلت پاک باشه!
ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ:
آن‌کس ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺩﻝِ ﭘﺎﮎ برایش ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ ﻓﻘﻂ می‌گفت: «ﺁﻣﻨﻮﺍ» ﺩﺭ حالی‌که ﮔﻔﺘﻪ:

‏«ﺁﻣَُﻨﻮﺍ ﻭَ ﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕ»
ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻢ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ، ﻫﻢ ﮐﺎﺭﺕ ﺩﺭﺳﺖ باشه

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:25 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
چادر انتخاب خداست برای زن!

چادر حجاب یک زن

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:19 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
نیازم را فراموش کرده ام ...!

 

 

امام زمان

آقا جان تمام این سالها که درس خواندیم ؛

"دبیر ریاضی" به ما نگفت که حد غربت تو وقتی شیعیانت به گناه نزدیک می شوند بی نهایت است؟!

"دبیر شیمی" نگفت که اگر عشق و ایمان و معرفت با هم ترکیب شوند، شرایط ظهور تو مهیا می شود ؟!

"دبیر زیست" نگفت که این صدای تپش قلب نیست. صدای بی قراری دل برای مهدیست!

"دبیر فیزیک" نگفت که جاذبه زمین اشک های غریبانه ی توست. نگفت که جاذبه ی زمین به همان سمتی است که تو هستی !

"دبیر ادبیات" از عشق مجنون به لیلی،از غیرت فرهاد گفت ، اما از عشق شیعه به مهدی،از غیرتش به زهرا(س) نگفت؟

"دبیر تاریخ" نگفت که اماممان امسال سال چندم غربت شماست و اینکه نگفت غربت اهل بیت علی(ع) ️از کی شروع شد و تا کی ادامه دارد؟

"دبیر دینی" فقط گفت که انتظار فرجام بهترین اعمال است. اما نگفت که انتظار فرج یعنی گناه نکنیم و یعنی گناه نکردن از بهترین ️اعمال است !

"دبیر عربی" به ما یاد داد که مهدی اسم خاصی است که تنوین پذیر است!
اما نگفت که مهدی خاص ترین اسم خاص است که تمام غربت و تنهایی را پذیرا شده است؟

فدای غربتت آقای‌ من !

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:14 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
نیایش شبانگاهی

خداخداوندا یک روز دیگر در حال آمدن است.
یک شب دیگر آغاز شده است.
یک روز دیگر به سمتت قدم برداشتیم.
یک شب دیگر به پیشگاهت دعا خواهیم کرد.
تا شاید قدم های بنده های حقیرت را
هر چند آهسته
هر چند کوتاه
بپذیری و در آغوش بگیری بنده های نیازمند آغوش پر مهرت را!
خداوندا اگر لغزشی امروز مرا فرا گرفت
اگر وسوسه ای دیگر در انتظار من است
مرا عفو کن و از وسوسه ی شیطان دور نگه دار!
آمین یا رب العالمین
شبتون خدایی

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:11 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
نظرسنجی

4

عکس نوشته سوره بقره

نـﮕﺎﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ...
ﯾڪ ﻧﻔﺮ ﺗـﻮ ﺭﺍ ﺑﺪ ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ،
ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ !
 ﯾڪﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺟـﺬﺍﺏ،
ﻭ ﺷﺨصی ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻫﯿﭻ ﺣﺴﺎﺏ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ!
بدان که قضاوات خلق؛  اهمیت و اعتباری ندارد؛
ﺗﻨﻬﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺁﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯽ ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ و میشناسد...
ﺧﺪﺍی عظیم ﺭﺍ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﺍﺩ ﺧﻮﺩﺕ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻩ.
 باقی همه هیچ است...
+ نظرتون درباره نگاه مردم چیه؟ایا براتون اهمیتی داره؟چرا؟

[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:9 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
آدرس وبلاگ دوستام

♥دختران خوشتیپ چادری♥
♥زیباترین حجاب♥
♥دخترانی در صدف♥
♥دختران چادری♥
♥پرنسس های چادر به سر♥
♥کافه حجاب♥
♥دخترک چادر به سر♥
♥دهکده ی حجاب♥
♥کبوتر حرم♥
♥دختر چادرى♥
♥پاتوق چادرى ها♥
♥برق چادر سیاه من♥
♥جآیـــے برآے او♥
♥دختران ماه پيشونى♥
♥فرشتگان چادرى♥
♥دختران مومن چادرى♥
♥دختران چادرى قرن 21♥
♥حجاب برتر ما♥
♥پايگاه تخصصى حجاب♥
♥ما تا ظهور ایستاده ایم♥
♥خدا نهایت عاشقی♥
♥در کوچه ی انتظار♥
♥زمانی برای رهایی♥
♥حجاب♥
♥چادری ها فرشـــــته اند♥
♥جوانان انقلابی | پاتـوق پسـران و دخـتران انقـلابی♥
♥چادر مشکی عزیز♥
♥گوهر وجود♥
♥رهبرم عشقه♥
♥دل نوشــــــــته های طلایی♥
♥ملکه های چــــــادری♥
♥بوی تربت♥
♥شکوفه های انتظار♥
♥ن و القلم♥
♥عاشق آسمانی♥
♥منمـ خدایی دارمـ♥
♥حجاب گوهر ناب♥
♥در حوالی آسمان...♥
♥من حجابم را دوست دارم♥
♥باران (١)♥
♥باران (٢)♥
♥چادر مادرم زهرا♥
♥ریــــــــــــحانه♥
♥دائرة المعارف حجاب و عفاف♥
♥گروه سایبری ترویج عفاف و حجاب♥
♥و خدا بود و دیگر هیچ نبود♥
♥ع مثل عفاف♥
♥مثــــبــ های بـــا حجــــابــ♥
♥حـــکایــتــ سرخ♥
♥چادری ها♥
♥حاشـــیه♥
♥رایحه ریحانه♥
♥بوستان حجاب♥
♥حریم آسمانی♥
♥حجاب زيباست ... زيبايى نيست♥
♥نـــســـیـــم بـــهـــشـــتــ♥
♥دلپریزاد(سایت حجاب)♥
♥من و چادرم , خاطره ها♥
♥چادرم يادگار بانوى دو عالم♥
♥پلكانى به سوى خدا♥
♥جنگ نرم و عملیات روانی♥
♥باران بهاری♥
♥دل را به هوای کربلا پر داده ام...♥
♥مـتآنـَــتــَ ، مآیــﮧ حـَـیـآت♥
♥فتــ ــو شـ ــعر حــجــ ــآب♥
♥۱۴ معصوم♥
♥پرواز به ملکوت♥
♥گنجینه های گمشده♥
♥حجاب امام زمانی♥
♥قلب قران و موفقیت♥
♥ترنم حکمت♥
♥سیروسلوک عاشقی با امام زمان (عج)♥
♥ترنم باران♥
♥گالری پرنآ♥
♥تنهای تنهـــــا♥
♥دختران آسمانی♥
♥در آرزوی گل نرگس♥
♥دست های خالی من...♥
♥دنیای من ۱۳۷۶♥
♥حجاب حضرت زهرا(س)♥
♥بچه های مسجدی ماهشهر♥
♥آرامش♥
♥وعده صادق♥
♥پاتوق دخترای شیک چادری♥
♥طلایه داران عشق♥
♥چابکدست صبا♥
♥بوی حرم♥
♥حدیث عاشقی♥
♥بالهای مشکی♥
♥خدايا♥
♥عشق يعنى انتظار منتظر♥
♥آهنگ وحی♥
♥حجاب♥
♥حیدر کرار قم♥
♥تکیه گاه جان♥
♥اوج آسمان♥
♥یه قمقمه دریا♥
♥چک چک چکاوک ها♥
♥اجننی حب الرقیه(س)♥
♥گل حجاب ، عطر عفاف♥
♥حجاب اسلامی♥

موضوعات: ღاخبار وبمღ
[ دو شنبه 18 دی 1396 ] [ 6:3 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
بانوی فرانسوی


بانوی محجبه ای در یکی از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در فرانسه خرید می‌کرد؛ خریدش که تموم شد برای پرداخت رفت پشت صندوق. صندق‌دار یک خانم بی‌حجاب و اصالتاً عرب بود.

صندوق‌دار نگاهی از روی تمسخر بهش انداخت و همینطور که داشت بارکد اجناس را می‌گرفت اجناس او را با حالتی متکبرانه به گوشه میز می‌انداخت. اما خانم باحجاب ما که روبنده بر چهره داشت خونسرد بود و چیزی نمی‌گفت و این باعث می‌شد صندوقدار بیشتر عصبانی بشود !

بالاخره صندوق‌دار طاقت نیاورد و گفت: «ما اینجا توی فرانسه خودمون هزار تا مشکل و بحران داریم این نقابی که تو روی صورتت داری یکی از همین مشکلاته که عاملش تو و امثال تو هستید! ما اینجا اومدیم برای زندگی و کار نه برای به نمایش گذاشتن دین و تاریخ! اگه می‌خوای دینت رو نمایش بدی یا روبنده به صورت بزنی برو به کشور خودت و هر جور می‌خوای زندگی کن!»

خانم محجبه اجناسی رو که خریده بود توی نایلون گذاشت، نگاهی به صندق‌دار کرد… روبنده را از چهره برداشت و در پاسخ خانم صندوق‌دار که از دیدن چهرهٔ بور و چشمان آبی او جا خورده بود گفت: «من جد اندر جد فرانسوی هستم…این دین من است . اینجا وطن من است…شما دینتان را فروختید و ما خریدیم!

[ یک شنبه 17 دی 1396 ] [ 2:5 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
آخرین مطالب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد